пятница, 9 ноября 2018 г.

         ПОСАДОВА  ІНСТРУКЦІЯ № _
 соціального педагога
               I.Загальні положення
1.1.              Посадова інструкція розроблена на основі Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про психологічну службу в системі освіти України   (затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 03.05.99р. №127 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009р. №616), Типового положення про центри практичної психології і соціальної роботи ( наказ Міністерства освіти і науки України від 15.08.2000р. №386), Типового положення про атестацію педагогічних працівників (наказ Міністерства освіти і науки від 06.10.2010р. № 930), Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів (наказ Міністерства освіти і науки України від 19.10.2001р. №691), Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки від 20.04.2001р. №330), листа Міністерства освіти і науки України від 27.08.2000р. №1/9-352 «Про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти», наказу Міністерства освіти і науки від 28.12.2006 р. № 864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів системи Міністерства освіти і науки України», Етичного кодексу соціального працівника.
1.2.              Соціальний педагог призначається на посаду і звільняється з посади  начальником відділу освіти.
1.3.              Соціальний педагог повинен мати вищу спеціальну освіту ,  володіти професійними знаннями та ефективно застосовувати їх в практичній діяльності.
1.4.              Соціальний педагог адміністративно підпорядковується завідувачу ДНЗ, методично - методисту-психологу методичного кабінету  відділу  освіти, виконує доручення спеціаліста відділу освіти з питань охорони дитинства.
1.5.              У своїй діяльності соціальний педагог керується Законом України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Положенням про психологічну службу в системі освіти України», «Положенням про психологічний кабінет  дошкільних,загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти», «Концепцією розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2012 року», наказами органів управління освітою всіх рівнів; правилами і нормами охорони праці, техніки  безпеки і протипожежного захисту, а також Статутом, Правилами внутрішнього розпорядку навчально-виховного закладу, цією Інструкцією. Соціальний педагог дотримується Конвенції про права дитини.
1.6.              Має знати основні закономірності становлення особистості, педагогіку, теорію та методику виховання, вікову, педагогічну, сімейну; соціальну психологію, етику, естетику, основи права, екології, культурно-освітні дисципліни; цілі, принципи, зміст, форми, методи, засоби освітньо-виховної роботи в соціальному середовищі, сім’ї; сучасний стан і тенденції розвитку дитячих організацій, їх вплив на особистість дитини; функції, права системи державних інститутів, установ, громадських, релігійних організацій у галузі освіти, навчання та виховання підростаючого покоління; культурні, економічні, демографічні, екологічні особливості соціального середовища, в якому організується робота.
     II.Функції
2.        Соціальний педагог:
2.1.              Вивчає та оцінює особливості діяльності і розвитку вихованців, мікроколективу групи, колективу ДНЗ в цілому; досліджує спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім’ї та сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу соціального середовища та джерела негативного впливу на вихованців.
2.2.              Прогнозує на основі спостережень та досліджень посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості вихованця; прогнозує результати навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших факторів становлення особистості.
2.3.              Надає необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу вихованцям,батькам чи особам які їх замінюють та які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах.
2.4.              Сприяє захисту прав вихованців, представляє їхні інтереси у службі у справах дітей та в різноманітних інстанціях.
2.5.              Бере участь у формуванні навичок дотримання норм та правил поведінки, ведення здорового способу життя, сприяє попередженню негативних явищ серед вихованців.
2.6.              Здійснює соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально незахищених категорій вихованців.
2.7.              Координує діяльність і взаємодію усіх суб’єктів соціального виховання,формує демократичну систему взаємостосунків у дошкільному середовищі,а також серед дітей і дорослих.
           III.Посадові  обов’язки
3.        Соціальний педагог:
3.1.              Здійснює посередництво між дошкільним закладом, батьками або особами, які їх замінюють, громадськістю, організує їх взаємодію, об’єднання зусиль з метою створення у соціальному середовищі умов для всебічного розвитку дітей, їхнього благополуччя у мікросоціумі.
3.2.              Проводить соціально необхідну роботу щодо організації здобуття дошкільної освіти дітьми, які з тих чи інших причин не відвідують дошкільний заклад, які проживають в мікрорайоні ДНЗ.
3.3.              Виявляє інтереси і потреби, труднощі та проблеми, відхилення у поведінці дітей.
3.4.              Визначає завдання, форми, методи соціально-педагогічної роботи з дітьми, способи розв’язання особистих та соціальних проблем з використанням сучасних освітніх технологій, цифрових освітніх ресурсів.
3.5.              Вживає заходи щодо соціального захисту і соціальної допомоги, реалізації прав і свобод дітей.
3.6.              Організовує різні види соціально-значимої діяльності дітей та дорослих, заходи, спрямовані на розвиток соціальних ініціатив, реалізацію соціальних проектів і програм, бере участь у їх розробленні та затвердженні.
3.7.              Сприяє виявленню здібностей, обдаровань, талантів дітей завдяки їхній участі у художній творчості, спортивній, суспільно корисній діяльності , що передбачає роботу на різновікових групах дошкільного закладу.
3.8.              Залучає до культурно-освітньої, профілактично-виховної, спортивно-оздоровчої, творчої роботи різні установи, громадські організації, творчі спілки, окремих громадян.
3.9.              Настановленням і особистим прикладом утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, гуманізму, доброти, працелюбства, інших чеснот.
3.10.          Дотримується педагогічної етики, поважає гідність кожної дитини, захищає дітей від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігає шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб життя.
3.11.          Бере участь у роботі педагогічної ради, підготовці і проведенні батьківських зборів.
3.12.          Постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.
3.13.          Проходить курси підвищення кваліфікації та атестацію раз на п’ять років.
3.14.          Забезпечує охорону життя і здоров’я дітей під час освітнього процесу.
3.15.          Дотримується правил і норм охорони праці, пожежної безпеки.
3.16.          Проходить періодичні медичні огляди.
3.17.          Складає річний план та місячні плани роботи, узгоджує їх з відповідною службою відділу освіти та затверджує у керівника дошкільного закладу, виходячи із завдань, що стоять перед колективом закладу та керуючись нормативно – методичними рекомендаціями  МОН  молоді та спорту України.
3.18.          Веде облік роботи та оформляє робочу документацію згідно з існуючими вимогами.
                                 IV.Права
4.        Соціальний педагог має право:
4.1.              Вільно обирати та використовувати педагогічно доцільні методики виховання, посібники і матеріали, соціально-психологічний інструментарій, який має гриф МОН України або експертну оцінку ОНМЦПСР ( Обласного науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи) при ЗОІППО (Запорізькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти.)
4.2.              Захищати свою професійну честь та гідність.
4.3.              Ознайомлюватися з документами, що містять оцінку його роботи, давати пояснення стосовно їх змісту.
4.4.              Повідомляти адміністрації дошкільного закладу про виявлені недоліки у діяльності закладу та вносити пропозиції щодо їх усунення.
4.5.              Отримувати від керівництва навчального закладу та інших педагогічних працівників підтримку у виконанні обов’язків і реалізації прав, що передбачені цією посадовою інструкцією.
4.6.              Підвищувати свою кваліфікацію.
                                  V.Відповідальність     
5.        Соціальний педагог несе відповідальність:
5.1.              За належне виконання або невиконання своїх посадових обов’язків, що передбачені цією посадовою інструкцією.
5.2.              За вчинення проступків, не сумісних з роботою на посаді педагогічного працівника.
5.3.              За заподіяння матеріальної шкоди дошкільному закладу.
5.4.              За належне виконання вимог, визначених статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку дошкільного закладу.
5.5.              За застосування методів виховання, пов’язаних з фізичним чи психічним насильством над дитиною.
       VI.Взаємовідносини (зв’язки) за посадою
6.         Для виконання своїх обов’язків співпрацює з:
6.1.              Керівництвом дошкільного закладу.
6.2.              Педагогічними працівниками дошкільного закладу.
6.3.              Батьками  або особами, які їх замінюють.
6.4.              Громадськими і благодійними організаціями.
6.5.              Органами охорони здоров’я, соціального захисту, сім’ї і молоді.

6.6.              Працює за графіком, складеним виходячи із 40 – годинного робочого тижня ( на ставку) і затвердженим керівником закладу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий